dimecres, 14 d’octubre del 2009

Proposta d'un premi Nobel sofre l'efecte albedo.


Ara que l'efecte albedo ja és conegut per tots nosaltres, el premi Nobel en física del 1997 i ministre d'energia dels Estats Units, Steven Chu, ha proposat pintar les carreteres, els teulats i altres superfícies de color blanc (o colors clars) per a que l'albedo s'incremente i així, lluitar contra l'augment de l'efecte hivernacle.

Segons ell, si prenguerem aquesta mesura, les emisions de CO2 serien iguals a una suposada prohibició de la circulació de tots els cotxes a nivell mundial durant onze anys.

Les teulades planes es pintarien de blanc i les inclinades de colors freds. En canvi, les carreteres no podrien ser blanques per a no enlluernar als conductors.


Ací teniu un dibuix on s'explica en que consisteix l'efecte albedo.
La notícia original.
I un bloc on explica que gràcies als hivernacles que s'han anat posant en Almeria, el seu albedo ha augmentat notablement causant una disminució de les temperatures d'aquesta zona. Mireu també les imatges que adjunta el post, es curiós veure un taca blanca on es troben els ja esmentats hivernacles.

6 comentaris:

Noel ha dit...

estoy seguro que el efecto albero disminuiria si se pintara de blanco las edificaciones pero no creo que aún pintando todas las casas del mundo disminuiría de forma apreciable el cambio climático.Porque el ejemplo de Almeria y su mar de plástico es cierto, pero hay que saber que la superficie de invernaderos es muy grande, y en mi opinión, superior a la de las ciudades por lo que pienso que esedescenso de las temperaturas se debe a que hay mucha superficie cubierta.

Aún asi me parece muy buena idea lo de pintar las casas de blanco, siempre me han gustado de ese color(aunque no tenga nada que ver)

Iván ha dit...

Me ha parecido una idea bastante interesante , y realmente me ha llamado la atención por su originalidad, ya que un problema tan grande como el efecto invernadero que trae de cabeza al mundo, solucionarlo con una propuesta tan simple sería una maravilla.Y no da la impresión de que se pudiese producir ningún otro problema con esto.Sin embargo, creo que habría que llevar más proyectos a cabo para conseguir el objetivo porque todo está en la intención. Aquí muestro una página de otro premio donde hay muchas propuestas entre usuarios http://weblogs.madrimasd.org/demadridaeuropa/archive/2007/02/13/59169.aspx

Alba ha dit...

Bueno, jo no diria que se notaria poc.. De fet l'albedo en un desert terrestre (que es podria considerar com de mateix color que els teulats de les cases) reflecteix un 21% la llum i, en canvi un núvol brillant (color del qual pintariem els teulats de les cases) la reflecteix en un 78%.
De reflexar un 21 % a un 78% hi ha molta diferència. Així que potser no seria tan erroni.
A més a més, l'home que ho ha anunciat ha sigut Nobel de física.. supose que entendrà de la matèria, no?

Per si acàs no us fieu de mi i penseu que estic manipulant dades.. ací teniu l'enllaç: http://es.wikipedia.org/wiki/Albedo

Iván ha dit...

Me referia que con más ideas seria más beneficioso, es decir , ayudarían a la planteada.Con control, sino el proceso acabaría siendo inverso.To estoy de acuerdo.

Noel ha dit...

Ese me parece la cuestion, que no solucionaria el problema simplemente aumentando el efecto albedo.Se plantea el tema como si con pintar las casa de blanco se acabaria el cambio climático y creo k lo que hay que hacer es complementar esta iniciativa con otras mas.Estas nuevas medidas ,junto con lo de pintar las casa seguramnete se reduciria significativamente o al menos se notaria el efecto en la disminucion del efecto invernadero.

Me gustaria matizar qure no critico al autor del post , sino al señor este del premio nobel, que , en mi opinión , por muy premio nobel que sea nos presenta una medida incompleta.

Alba ha dit...

Sí, teniu raó al dir que el que s'ha de fer no es anar pensant en pintar les casses de blanc, hauríem de plantejar-nos sol.lucions sobre el canvi climàtic i com resoldre'l. Però, la proposta ajudaria un poc.
Noel, ja sé que no me critiques a mi! xD