Els neurobiòlegs de l'Escola de Medicina de Harvard, als Estats Units, revelen que un gen regulador del creixement ossi en mamífers pot tenir un paper molt important com a promotor de l'aprenentage en el cervell de humans i no humans. Els investigadors destaquen en el seu article, publicat a "Nature", la gran creativitat dels gens, mecanismes que contribueixen a la variabilitat entre espècies que comparteixen gens quasi idèntics.
La investigació revela que el gen que afavoreix l'aprenentatge és la osteocrina, que regula la percepció sensorial i el pensament en els éssers humans, i que s'activa precisament per l'estimulació sensorial. Aquest gen es va trobar en una gran abundància en les cèl·lules del neocòrtex, cosa que va fer pensar que tinguera un possible paper en el desenvolupament de la cognició, que distingeix els cervells dels humans i no humans dels altres mamífers.
A més, els investigadors van analitzar els nivells d'ARN en les cèl·lules cerebrals de ratolins i éssers humans i van observar que un petit subconjunt de gens s'activava només en les cèl·lules cerebrals cognitives dels humans mentre que es tancaven en la dels rosegadors. Un altre descobriment va ser que l'estimulació sensorial activava la osteocrina a través d'un potenciador d'ADN desconegut anteriorment. El potenciador d'aquest gen ossi estava també activat per un proteïna anomenada MEF2.
Una anàlisi posterior va revelar que l'activació de la osteocrina va frenar el creixement de les dendrites neuronals, cosa que és essencial per asegurar que els cables neuronals no es creuen i comprometen la transmissió de senyals d'una cèl·lula a una altra. Aquesta observació, explica el co-autor de l'estudi, Bulent Ataman, suggereix que la funció de la osteocrina millora les transmissions nervioses i amb això, una major facilitat per a la cognició.
Cal tenir en compte, que la investigació sobre aquest gen ha obert un món de possibilitats donat a què pot servir per millorar qualsevol malaltia amb restriccions de tipus funcional que limiten l'aprenentatge, per això, en la meua opinió, s'ha de seguir investigant per trobar solucions més concretes i específiques.
Aquesta notícia està relacionada amb els temes de bioquímica, genètica i microbiologia del llibre de Biologia de 2n de batxillerat.
Ací està l'enllaç de la notícia actual.
Una anàlisi posterior va revelar que l'activació de la osteocrina va frenar el creixement de les dendrites neuronals, cosa que és essencial per asegurar que els cables neuronals no es creuen i comprometen la transmissió de senyals d'una cèl·lula a una altra. Aquesta observació, explica el co-autor de l'estudi, Bulent Ataman, suggereix que la funció de la osteocrina millora les transmissions nervioses i amb això, una major facilitat per a la cognició.
Cal tenir en compte, que la investigació sobre aquest gen ha obert un món de possibilitats donat a què pot servir per millorar qualsevol malaltia amb restriccions de tipus funcional que limiten l'aprenentatge, per això, en la meua opinió, s'ha de seguir investigant per trobar solucions més concretes i específiques.
Aquesta notícia està relacionada amb els temes de bioquímica, genètica i microbiologia del llibre de Biologia de 2n de batxillerat.
Ací està l'enllaç de la notícia actual.
1 comentari:
Este post es muy interesante ya que la sociedad se rige por nuestra capacidad de aprendizaje y ya desde pequeños nos enseñan a como mejorarla. Yo he buscado en distintas páginas y he encontrado datos curiosos. La osteocrina es un gen diseñado principalmente para el crecimiento óseo y la función muscular, además este gen se encuentra en todos los mamíferos. Por lo que se investigó dando paso a la conclusión de que este es uno de los primeros genes que se "reutilizó" en el cerebro.
Este gen regula la percepción sensorial, el razonamiento espacial y el pensamiento y lenguaje de los seres humanos. Pero este gen también se encuentra en iguales condiciones en los primates pero con la única diferencia de el dearrollo de la cognición, un reago que distingue el cerebro de un primate y un humano.
Publica un comentari a l'entrada